2012年5月19日星期六

BB學講學行

你 想 家 2 : 戒 BB 話
9 個 月 唔 講 奀 菇 菇

為 人 父 母 , 總 想 子女 出 類 拔 萃 , 由 牙 牙 學 語 開 始 , 想 盡 辦 法 訓 練 BB 說 話 、 學 行 等 ,見 隔 籬 B 仔 識 講 多 個 字 , 媽 媽 就 擔 心 B 女是 否 太 愚 笨 , 學 習 遲 鈍 ? 且 慢 , 不 必 太 多 心 , 專 家 話 歲 半 未 識 行 , 又 未 識 講 一 個 單 字 , 才 需要 見 醫 生 , 切 勿 操 之 過 急 , 每 個 BB 都 有 其 獨 特 成 長 過 程 !
記 者 : 郭 佩 韻
攝 影 : 周 旭 文
Model : Wincy 、 丁 丁 、 Ruby 、 Lo


學 講   3 個 月 識 講 BB 話

初 生 嬰 兒 , 萬 千 寵愛 , 父 母 怕 她 餓 親 凍 親 悶 親 , 無 微 不 至 地 照 顧 , 務 求 讓 嬰 兒 安 穩 地 成 長 , 相 信 10 個 有 9 個 父 母 , 最 心 急 當 然 是 想 知 他 何時 識 叫 你 「 爸 爸 、 媽 媽 」 , 究 竟 用 甚 麼 方 法 BB 講 說 話 最 奏 效 ? 臨 床 心 理 學 家 朱 嘉 麗 話 , 「 BB 最先 接 觸 聲 音 , 在 媽 媽 肚 已 開 始 不停 接 收 四 周 的 聲 音 , 媽 咪 懷 孕 5 至 6 個月 , 經 常 播 音 樂 , 可 刺 激 胎 兒 的 聽 覺 , 令 他 的 聽 覺 更 敏 感 。 」

1 歲 識 講 單 字

「 BB 出 世 後 , 頭 3 個 月 你 可 多 講 BB 話 , 如 『 奀 菇 菇 』 、 『 mum mum 』 等 字 , BB 有 樣 學 樣 , 慢 慢 發 出 如 「 菇 、 癡 、 胡 」 等 聲 音 , BB 學 講 說 話 可 分 4 個 階 段 , 分 別 是 3 個 月 、 6 個 月 、 9 個月 及 1 歲 , 由 發 單 音 至 學 識 一 個 單 字 需 循 序 漸 進 , 但 家 長 要 小 心, 子 女 到 一 歲 半 尚 未 識 講 單 字 , 依 然 發 出 不 明 白 的 聲 音 , 便 需 要 看 醫 生 。 」

學 行 路   腳 仔 要 有 力 1 歲 曉 行

[url=][/url]
[url=][/url]



BB 識 得 叫 爸 爸 媽 媽 後 , 你 當 然 又 想 知 BB 幾 時 識 得 行 呢 ? 識 行 識 爬 , 最 重 要 是 BB 隻腳 仔 夠 力 支 撐 成 個 人 , 所 以 你 要 不 時 畀 機 會 BB 企 、 坐 、 趴 等 , 千萬 不 要 驚 佢 整 親 , 諸 多 呵 護 , 這 令 他 們 太 依 賴 父 母 , 學 行 會 慢 人 一 步 。
邁 步 兒 童 發 展 中 心 一 級 治 療 師 關 麗 芳 提 醒 家 長 : 「 BB 學行 是 漸 進 的 , 首 先 要 他 識 趴 地 , 然 後 識 轉 身 、 爬 行 , 再 扶 物 件 站 立 , 成 個 過 程 大 約 去 到 1 歲 可 以 放 手 俾 BB 行 幾 步 路 。 」

玩 具 引 BB 爬

如 果 BB 唔 想 企 , 唔 好 迫 得 太 緊 , 否 則 會 令 他 抗 拒 學 行 , 試 用 他 喜 歡 的 玩 具「 餌 誘 」 他 爬 行 或 行 上 前 , 當 他 成 功 做 到 要 求 , 多 點 鼓 勵 及 稱 讚 , BB 覺得 開 心 , 學 行 自 然 會 事 半 功 倍 。 如 果 到 歲 半 仍 未 識 行 , 最 好 搵 醫 生 作 檢 查 。

BB 學 習 過 程

3 個 月
按 住 摩 講 BB 語

BB 很 喜 歡 被 人 撫 摸 、 觸 摸 , 你 可 以 在 平 日 BB 按 摩 時 , 和 他 說 一 些 BB 話 , 好 似 「 奀 菇菇 」 、 「 叻 叻 」 、 「 奶 奶 」 等 字, 透 過 聲 音 作 為 BB 學 說 話 的 前 奏 , 刺 激 BB 腦部 的 語 言 區 , 聽 得 多 , 自 然 會 慢 慢 作 出 模 仿 , 發 出 相 類 似 「 菇 、 胡 、 哈 」 等 聲 音 , 這 正 是 「說 話 」 回 應 大 人 。


放 心 口 學 爬 爬

[url=][/url]
[url=][/url]



學 爬 前 BB 要 識 趴 地 , BB 第 一 次 趴 地 時 會 驚 , 你 可以 坐 在 地 上 , 將 BB 抱 放 在 心 口 , 然 後 慢 慢 向 後 落 地 , 令 BB 感 受 向 下 趴 的 感 覺 , 然 後 再 進 一 步 放 BB 落地 趴 , 趴 地 可 訓 練 BB 的 頸 部 及 背 肌 伸 展 。

6 個 月
講 字 學 生 字

到 6 個 月 , BB 已 可 以 發 出 很 多 單 字 音 , 但 大 人 未 必 明 , 你 可 以 在 玩 玩 具 、 飲 奶 時, 用 字 BB 講 某 些 物 件 , 如飲 奶 時 講 「 奶 奶 」 , 令 他 明 白 一 講 「 奶 奶 」 , 就 知 到 是 飲 奶 的 時 候 !

輔 助 後 腳 學 爬

BB 的 頸 部 及 背 肌 有 力 後 , 趴 地 時 自 然 會 提 起 Pat Pat , 腳 仔 撐 撐 向 前 傾 , 有 個 似 想 爬 的 動 作 , 這 時 腳 仔 暫 未 夠 力 ,父 母 要 輕 輕 提 起 後 腳 仔 輔 助 BB , 等 佢 撐 起 身 體 向 前 爬 行 , 左 右 腳識 得 協 調 , 慢 慢 學 識 爬 。

9 個 月
玩 遊 戲 動 詞

BB 學 識 講 爸 爸 、 媽 媽 後 , 便 開 始 講 動 作 字 , 例 如 玩拋 波 波 時 , 講 「 1 、 2 、 3 拋 」 , 用 動 作 令 BB 知 道 乜 叫 「 拋 」 , 多 點 從 BB 日 常 接 觸 的 事 就 地 取 材 , 他 說 話 , 勝 過 看 幾 十 套 VCD 材 , 因 為 BB 學 說 話 , 要 靠 觸 覺 、 感 官去 領 會 , 齋 睇 VCD 、 相 片 而 沒 有 實 物 , 較 難 令 他 明 白 。

扶 發 力 行

[url=][/url]
[url=][/url]



BB 識 得 爬 , 好 快 就 會 扶 住 物 件 站 立 , 見 到 BB 似 跌 非 跌 的 模 樣 , 不 宜 即 時 加 以 輔 助 , 反 而 畀 多 點 空 間 BB , 讓 他 們 自 己 發 力 支 撐 身 體 , 慢 慢 踏 前 , 見 到 他 企 到 就 要 讚 他 , 他自 然 會 多 做 。 如 果 發 覺 BB 好 懶 , 唔 多 願 企 , 就 要 用 食 物 或 玩 具 吸引 他 , 又 或 多 承 托 BB 身 體 , 腳 仔 落 地 , 行 行 企 企 玩 下 。

12 個 月 以 上
認 識 形 容 詞

呢 個 階 段 BB 應 該 識 到 5 至 6 個詞 語 , 你 開 始 他 大 小 、 顏 色 及 形狀 分 別 , 如 用 大 細 車 來 分 辨 , 「 這 是 大 車 車 、 這 是 小 車 車 」 , 再 慢 慢 加 上 去 , 如 「 紅 色 小 車車 」 等 , 逐 步 加 添 形 容 詞 , 令 他 的 詞 語 庫 日 增 。

學 拎 餐 具

[url=][/url]
[url=][/url]



想 訓 練 BB 早 日 懂 得 自 己 進 食 , 應 由 細 開 始 讓 他 自 己 拿 奶 樽 , 感 覺 拿 物 件的 質 感 及 感 覺 , 到 食 粥 仔 、 糊 仔 時 , 可 用 碗 仔 盛 少 少 粥 糊 他 用 餐 具 進 食 , 記住 這 時 BB 必 定 會 食 到 周 圍 都 係 , 不 用 太 介 懷 , 練 練 手 力 , 有 助 他對 事 物 認 知 的 發 展 。


扮 蟹 打 橫 行


當 BB 識 自 己 企 好 後 , 通 常 會 扶 住 物 件 打 橫 行 , 這 時 你 可 以 他 向 前 行 , 用 物 件來 引 BB 放 手 , 慢 慢 他 可 以 自 己 踏 幾 步 , 見 到 他 跌 在 地 上 , 不 要 急於 扶 起 或 抱 起 他 , 讓 他 有 個 自 主 能 力 , 識 得 起 身 。

其 他 訓 練
先 把 廁 塔 當 玩 具

[url=][/url]
[url=][/url]

■ BB 坐 廁 , 放 下 廁 蓋 可 作 腳 踏 之 用 。 $495 ( ItsImagical 電 話 : 2375 6020 )



BB 要 戒 尿 片 , 應 先 從 學 用 廁 塔 開 始 , 關 麗 芳 認 為 6 至 7 個 月 大 的 BB ,對 廁 塔 會 反 感 , 不 妨 把 小 廁 塔 當 玩 具 , 或 令 他 坐 在 小 廁 塔 上 數 秒 , 這 時 勿 強 迫 他 在 廁 塔 小 便。 之 後 可 試 在 飲 水 後 或 飲 奶 後 , 抱 BB 坐 上 去 , 嘗 試 小 便 , 成 功 要讚 他 , 如 果 等 了 數 分 鐘 也 沒 有 , 就 要 等 下 次 機 會 。

學 爸 爸 去 V
[url=][/url]
[url=][/url]



BB 仔 大 個 要 站 立 小 便 , 大 約 在 BB 歲 幾 時 , 開 始 訓 練 他 如 何 小 便 , 爸 爸 可 以 先 做 示 範 , 等 BB 仔 模 仿 , 當 BB 學 到 又 要 讚 他 , 「 大 個 仔啦 , 識 得 小 便 喎 ! 」 很 多 時 這 些 成 功 的 優 越 感 , 就 是 訓 練 BB 學 好每 件 事 的 關 鍵 !

沒有留言: